Monday, February 4, 2013

KEHILANGAN




Sudah lama aku tidak mencoretkan apa-apa di blog kesayangan ini. Ini kerana aku telah berpeluang untuk bercuti ke Pekanbaru-Bukittinggi, Indonesia pada 31 Januari 2013- 3 Februari 2013.
Alhamdulillah sepanjang perjalanan selama 4 hari 3 malam disana berjalan lancar dan tiada kecelakaan yang berlaku. 
Berbalik kepada lagu yang menjadi pilihan untuk menghiasi dinding blog kali ini.
Lagu ini merupakan lagu cinta dengar pertama. maksudnya pertama kali dengar terus minat dan nak hafal liriknya untuk nyanyi bersama-sama. 
Untuk pengetahuan semua lagu ini pertama kali dengar masa perjalanan aku dari Pekanbaru ke Bukittinggi yang mengambil masa selama hampir 7jam dan lagu ini acap kali berkumandang di corong radio van (travel) yang aku naiki.
Dalam banyak-banyak lagu yang diputarkan lagu ini yang berjaya menarik perhatian telinga aku sebagai halwa sepanjang perjalanan ini.

Aku: (sambil menguis bahu remaja indonesia) mas, lagu apa yang ni ya?
Mas: Lagu apa ya...hurm..firman, kehilangan mungkin.
Aku: Ooo...enak ya! 

kesimpulannya: sebagai seorang backpack kita tidak boleh merasa malu sedikit pun untuk bertanya apa-apa jika ada sebarang kesulitan dan persoalan walaupun hanya secebis tajuk lagu.

No comments: